06 23 99 58 32 info@praktijktoccare.nl

Guasha behandeling ca. 90 min. | € 65,00
incl. intake en behandelplan

Vervolgbehandeling ca. 60 min. | € 55,00

Guasha Santai® is een eeuwenoude schraaptechniek uit Zuidoost Azië, welke als doel had de klachten en/of ziekten uit het lichaam te schrapen. Deze techniek werd vooral toegepast als een “huis-tuin en keukenmiddel” op het platteland.

De schraaptechniek is uiteindelijk alleen in China verder ontwikkeld in de jaren “70 tot een therapie, welke gebaseerd is op de Traditionele Chinese Geneeskunst, genaamd “Guasha-therapie”. Als basis voor deze therapie werd vooral het schrapen op de reflexzones, meridianen en meridiaanpunten ingezet.

Het begin: Afvalstoffen
Als we bij het begin beginnen, draait het eigenlijk allemaal om AFVALSTOFFEN!
Afvalstoffen die we in ons dagelijks leven binnenkrijgen zijn onder andere stress, electrosmog (mobiel, computer enz) milieuverontreiniging, alcohol, medicatie…
Deze afvalstoffen zullen in eerste instantie worden weggezet op plaatsen in ons lichaam die het minst schadelijk zijn voor ons, zoals het bindweefsel, spieren en gewrichten. Toch zal langzaam aan het bindweefsel dichtslibben, gewrichten ontsteken en spieren verzuren. Men ervaart pijn en klachten.

Wat is het doel van Guasha Santai®?
Guasha Santai® is gericht op het verwijderen van afvalstoffen uit ons lichaam en het tot stand brengen van een betere doorstroming van energie (Qi) en Bloed.

Toepassingen
Guasha Santai® kan bij vele klachten/ziekten worden toegepast. Om een paar te noemen: nek-schouderklachten, hoofdpijn, RSI, stress, spijsverteringsklachten, vermoeidheid …..
Een Guasha behandeling om een klacht te verhelpen of een ziekte te verlichten. Of preventief om klachten te voorkomen.

De behandeling
De eerste behandeling begint met een intake gesprek om inzicht te krijgen in de klacht(en) en wat u kunt verwachten van de therapie. Aansluitend volgt de Guasha Santai® behandeling.
Voor de behandeling wordt speciale Guasha-olie aangebracht ter bescherming van de huid. Bovendien bevat deze olie diverse Chinese kruiden. Elk kruid heeft zijn eigen werking (ontspanning, ontgiften enz.)

Op de plaats waarop de olie is aangebracht begint de therapeut dan met een speciale schraper te “schrapen”. Materiaal van de schraper kan zijn jade, schelp, buffelhoorn, rozekwarts. De huid wordt hierdoor rood en op de plaatsen waar blokkaden (afvalstoffen) zitten, verschijnen rode vlekken in de huid, de Sha. Ons lymfesysteem en de bloedsomloop worden hierdoor gestimuleerd om de afvalstoffen in het bindweefsel af te voeren. Bij een normale conditie verdwijnt de Sha volledig binnen 3 tot 7 dagen.

Het is wel belangrijk om na de behandeling extra water te drinken!

Het effect van een Guasha Santai® behandeling

• bevordert de doorbloeding
  • ontgift en ontzuurt
  • stimuleert het immuunsysteem
  • neemt blokkades en pijn weg
  • stimuleert werking van de organen
  • zorgt voor meer vitaliteit
  • vermindert spanning (stress), vermoeidheid en burn-out
  • brengt emoties opnieuw in evenwicht
  • geeft ontspanning op fysiek en mentaal vlak
Praktijk-Toccare-guasha

Overige info

Ik ben aangesloten bij de CAT beroepsvereniging en val als CAT-therapeut onder Wkkgz-klachtrecht en tuchtrecht bij de Geschilleninstantie Alternatieve Therapeuten (GAT). GAT is een rijks erkende en volledig onafhankelijke Wkkgz geschillencommissie. Klik hier voor meer informatie over mijn klachtenregeling. Ik werk als CAT-therapeut volgens de richtlijnen van de GAT-beroepscode.

Bezoeken

Praktijk Toccare
Carolieweg 12
9365 TD Niebert

Klik hier voor de route

maandag t/m vrijdag: 9.00 - 17.00 uur
zaterdag: mogelijk in overleg

Je kunt mij bellen, mailen of  een bericht sturen via mijn contactformulier.

Ingrid de Vegt
T 06 23 99 58 32